• Bookmark

    Freshly

2021 CUSTOMER CHOICE AWARD

Ratings On Other Platforms

Trustpilot
4.9 / 5
Better Business Bureau
4.6 / 5
Corporate Values

Overview

Freshly has a consumer rating of 4.67 stars from 7,575 reviews indicating that most customers are generally satisfied with their purchases. Consumers satisfied with Freshly most frequently mention customer service, next week and fast food.Freshly ranks 2nd among Food Delivery sites.

  • Service
    447
  • Value
    397
  • Shipping
    368
  • Returns
    147
  • Quality
    383

This company responds to reviews on average within 8 hours

Positive reviews (last 12 months): 97.7%
Positive
1,665
Neutral
14
Negative
25
View ratings trends
63
See all photos

What reviewers want you to know

Positive highlights

  • Food is very good, portion sizes are just right and satisfying
  • The food tastes great, and our busy family loves having meals that we don't have to cook.
  • 2021 Customer Choice Winner

Critical highlights

  • Also, customer service wasn't very helpful and it took forever to get answers and figure out what happened.
  • But, overall the food is almost worse than frozen meals from the grocery store and a whole lot more expensive.
How would you rate Freshly?
Top Positive Review

“Almost like Christmas every week...”

David L.
4/22/20

I'm a new Freshly subscriber, but I'm so enchanted by the frictionless experience I've had, and so taken by the delectable options I've enjoyed, that I'm happily compelled to recommend their service to anyone who wants a decent meal at a fair price - conveniently delivered with care and efficiency. I highly recommend Freshly without reservation. The only things better than the food are the amazing people ready to serve you.

See positive reviews
Top Critical Review

“Nothing like the pictures!”

James P.
3/13/22

I tried 3 meals and couldn't get through 1. They taste over processed and after heating the stuff gets all messy and sloppy. The peppercorn steak looks nothing at all like the photos. The chicken has an orange slime on it which is the same in every dish. I tried to get a refund and they only gave me half back which makes me feel pretty badly. No better than a supermarket meal at a third of the price.

See critical reviews

Reviews (7,575)

Rating

Timeframe

Other

Reviews that mention popular keywords

customer service (888) portion sizes (49) food tastes (39) customer support (50) ice packs (38) grocery store (59)
davidl2175
1 review
3 helpful votes
April 22nd, 2020
Verified purchase

I'm a new Freshly subscriber, but I'm so enchanted by the frictionless experience I've had, and so taken by the delectable options I've enjoyed, that I'm happily compelled to recommend their service to anyone who wants a decent meal at a fair price - conveniently delivered with care and efficiency.

I highly recommend Freshly without reservation. The only things better than the food are the amazing people ready to serve you.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Thank you for taking the time to share this with us, David. I'm so glad that you've not only loved our meals, but also our service. I hope we can continue to cook for you!

corat12
1 review
0 helpful votes
December 22nd, 2020
Verified purchase

My order was delayed in shipping. In addition to meeting me know by email what was going on, they credited my account for a meal. When it arrived late enough to be warm and unfit to eat, I contacted customer service. Josh was prompt and friendly, refunding my meals, and an additional credit. The only thing that would make it better is getting replacement meals sent.

meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Hi Cora! Thank you so much for this wonderful review! We're so ecstatic to hear Nhonie was able to give you gracious and efficient customer service. We hope we continue to impress you!

melol
1 review
1 helpful vote
December 8th, 2020

I had expected 10 meals in my first delivery! As I stocked my fridge and checked the manifest, I realized I was missing 2 meals. I hopped on the freshly app and did a live chat with Alex F. Who was very polite and offered to credit my account for the 2 missing meals. He even explained that my box could have been packed too quickly and the 2 meals just didn't make it in. I appreciated the explanation since things do happen sometimes. I'm looking forward to enjoying these meals!

meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Hi Melo, thanks for sharing your wonderful experience! We aim to provide excellent customer service so I'm really glad to hear that Alex did an awesome job in assisting you with your concern.

debbieg266
1 review
2 helpful votes
April 22nd, 2020
Verified purchase

I have been purchasing Freshly meals for the past year and a half. The sizes are perfect for me and I generally pack some away for lunch the next day. I have tried 3/4 of the meals and have never been let down. There are a lot of choices.
They are always delivered on time and packed beautifully in the boxes. They come fresh and ready to microwave. Very simple preparation.
I would highly recommend Freshly as it is easy, convenient, healthy, tasty and priced just right. ENJOY!

Tip for consumers:
Just try them all and when you reorder keep track of your favorites.

Products used:
I have tried 3/4 of the meals

Service
Value
Shipping
Quality
renzod8
Renzo D. – Freshly Rep

Hi Debbie, thank you for rating us!

I'm very happy to hear that our food and service have been a great fit for you! I really appreciate your taking the time to share your experience with us, and it's customers such as yourself that help us continue to grow and improve!

Thank you so much for recommending us, and for being a part of Freshly!

carries265
1 review
0 helpful votes
October 28th, 2020

I just want to say THANK YOU for providing so many gluten free recipes that are absolutely delicious. I'm allergic to gluten and most meal delivery kits have really gross GF meals. I'm so incredibly grateful for this company! My husband and I will be using them for a long time!

I love how seamless the meal picking process is—the app makes it easy! The meals are super fast, portion controlled, and healthy!

meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Hi Carrie! Thank you so much for your kind words and outstanding review! We sound like a perfect fit! I'd be happy to share your wonderful compliments with our chefs, and we hope to continue to impress you!

patriciad1347
1 review
0 helpful votes
May 21st, 2021
Verified purchase

After being hacked last month and changing dozens of passwords, I finally have my Freshly Account newly restored. I have been a Freshly customer for about 5 months. My husband and I love most dinners and as aging seniors who need to watch their diets and depend on easy dinners, Freshly really filled the need for us. Quinn at Freshly Support just led me through establishing a new account. She was very helpful and very patient. Thank you Quinn and all the people at Freshly who have made life much more interesting with meal preparation and variety delivered to my door!

Products used:
All meals

Service
Value
Shipping
Quality
meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Hi, Patricia! I can tell you we always aim to please! I'm very pleased that Quinn was able to be of timely assistance today! Thank you for sharing your experience with us!

philipd224
1 review
2 helpful votes
October 11th, 2020
Verified purchase

After one of my meals arrived damaged and opened, Kenny was able to quickly verify via photo and issue a refund immediately. This was extremely helpful and painless for me. It's nice to know that Freshly Support is easy to work with and makes me feel comfortable reaching out again in the future if there are any additional issues.

Quality
meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Thanks for sharing your 5-star experience with us, Philip! We're thrilled that Kenny was able to sort this hiccup up for you. We'll be sure to let him know your thoughts.

augustj15
1 review
4 helpful votes
June 6th, 2020
Verified purchase

I love the meals and portions. This is keeping me honest by eating a lot healthier in general. Also I had a terrible habit of eating out almost daily, I spend less money enjoy the food just as much if not more than what I would buy going out and I end up spending less in general. I'm super busy with work and activities and this gives me the freedom to balance that without worrying about cooking and cleaning multiple times a day. I dig it thanks Freshly

stephend241
Stephen D. – Freshly Rep

Hi August, thanks for your feedback. I'm happy to hear you're enjoying your meals! It sounds like we're a perfect fit for you, and I hope we can keep sending you delicious meals. Thanks again, August!

jilln89
1 review
3 helpful votes
December 16th, 2020

My family and I didn't like the quality of the meat. Especially the turkey which we love to eat when we make it ourselves. We have a new shipment arriving today because we forgot to cancel in time. At least the first two orders are more reasonable but Freshly has some work to do regarding flavor and texture of food. Precious was helpful in aiding me to cancel. The print was so small that I missed it until I asked for help.

meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Thank you for your review, Jill! I appreciate your feedback, and I'm sorry to hear that you didn't fully enjoy our service. We're working diligently to improve our meals though, so I will be sure your message reaches our team members and chefs! I'm going to reach out to you via private message to see if we can be of further assistance! Thank you, again!

rickm609
1 review
0 helpful votes
December 6th, 2020

I travel a lot so I could not consume the meals on the established schedule. I contact Reg via chat and he explained that I can skip a week here and there but due to my fluid schedule we could not adjust deliveries in such a way. We decided to cancel the subscription for when I am travelling and reactivate when I am back home throughout the year.

Reg was very efficient and knowledgeable…. A pleasure to work with.

rickyb128
Ricky B. – Freshly Rep

Thank you for sharing this, Rick! I'm overjoyed to hear Reg was very efficient and knowledgeable! It would be my pleasure to share your review with her!

marthay50
1 review
3 helpful votes
April 4th, 2020
Verified purchase

My husband and I had been enjoying Freshly for quite sometime now and we really love it. The meals are all delicious, very good proportioned and it really helps us save time from our busy schedule. My husband actually lost weight for just sticking to Freshly everyday for dinner when we usually cooked/ordered something that was either unhealthy or we ended ate too much! The only thing I would request is maybe to have more food options and add fish back to it. :)

renzod8
Renzo D. – Freshly Rep

Hi Martha, thank you for your review! I'm happy to hear that you and your husband love our meals, and are enjoying! We're so happy to cook for you! We don't have any fish meals right now, but be sure to keep an eye out on our menu for new and exciting meals headed your way! Thank you for being a part of Freshly!

patrickt318
2 reviews
1 helpful vote
February 2nd, 2022

When you're getting fresh food delivered to you every week, having good customer service is key. Freshly excels in that area. Whenever I've had even the slightest problem, CS has been proactive and responsive. I love that. The food is good and helps me eliminate thinking about what to do for lunch when working from home which is nice too. Can't say enough good things about Freshly!

Service
Value
Shipping
Quality
cristind
Cristin D. – Freshly Rep

Oh, Patrick, you are so sweet to heap some Freshly love upon us, and I appreciate it. As you've personally witnessed, we're here for our Freshly family members and do our best to always assist when called upon. I want to thank you again for your kind words today!

jarede26
1 review
3 helpful votes
April 27th, 2020
Verified purchase

As a commuter living in the suburbs of Los Angeles, I rarely have time -- or the energy -- to cook a good dinner at night after fighting traffic. Freshly came in clutch, as I knew I had a meal waiting for me when I got home. And not only that, but they're delicious and ready to eat within three minutes. The ever-changing menu keeps fresh options available, but I have my selected few meals that I enjoy and include in every order.

renzod8
Renzo D. – Freshly Rep

We appreciate your 5 star review, Jared! I'm thrilled to hear how you've been pleased by our meals, and the overall convenience! I hope you continue to enjoy!

marlonb120
0 reviews
0 helpful votes
January 20th, 2022
Verified purchase

Marge was very patient and helpful. I needed to make changes and Marge went out of her way to make sure the meals I requested were available for this particular week. I am very pleased with Freshly's customer service, excellent. I do need to say that I am still waiting on a credit for a meal I was not happy with, it was sent to a specialist but I have heard nothing since. Please update me on the status of this request for a credit to my account.

cristind
Cristin D. – Freshly Rep

Marlon, you are very kind for the wonderful review you provided today -- thank you! I'm very happy that Marge was at the ready to assist you and you appreciated the assistance you received. On the meal credit, I will reach out to you via private message and we'll make sure we help you out with the issue you mentioned on the credit. Thank you again.

natashak342
1 review
0 helpful votes
December 6th, 2020

Due to weather in my area, our order was delayed, and the food will not be safe to eat by the time it gets here. When I reached out to Freshly, Lee J from customer service, not only refunded our fee for the week but also gave us a small credit for our next order for the inconvenience. Super impressed! So many companies won't take responsibility once it leaves their facility, not Freshly. Can't wait for our order next week.

meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Thank you for sharing your Freshly experience with us, Natasha! We're thrilled to know that Lee J. Was able to provide the 5-star service that we've become known for. Thank you for being part of the Freshly Fam! Happy holidays!

nicolek308
1 review
2 helpful votes
April 23rd, 2020
Verified purchase

I'm loving Freshly. I originally tried some of the cook-yourself meal delivery services. The problem is, living alone, I had no desire to spend the effort cooking and eating left overs for days. With Freshly, I get something different every day. Something, healthy, tasty, and since it's pop it into the microwave its very quick and super easy! Just what a busy working professional needs.

renzod8
Renzo D. – Freshly Rep

We're so happy to hear this, Nicole! Thank you so much for your rating!

cheller5
1 review
2 helpful votes
January 10th, 2022
Verified purchase

I am sure there are some good Freshly meals -- and a few that I ate were tolerable. But as a rule, I found the Freshly meals to be not only bland and tasteless but of such a consistency I could barely finish them. In fact, I ultimately threw a bunch of them out. Very disappointing, as I was really hoping Freshly would be a good solution to eating healthy and still having convenience.

Tip for consumers:
While less expensive than some other meal sites that deliver, if the food isn't worth eating, there is no value.

Products used:
Various dinner entrees

Service
Value
Shipping
Quality
cristind
Cristin D. – Freshly Rep

Chelle, thank you for your review and I'm so disappointed you had a negative experience. Our meals are made of 100% whole food products and contain no artificial additives or preservatives. But I do appreciate the feedback as it is very important to us, so I will share your review with our chefs and team. I also will reach out to you via private message to see if I can be of any further assistance.

jeffreys1586
1 review
0 helpful votes
June 16th, 2021
Verified purchase

As happens once in a great while, my meals didn't arrive as scheduled, but were instead delivered to another address. I contacted Louis R at Freshly this afternoon and informed him of the missed delivery, and he immediately credited my account for this week's shipment. I have always appreciated how quickly the Freshly team responds to issues, and today was no exception. Thank you, guys!

meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Hi Jeffrey! I never want to see any delivery issues, and I'm happy this has been an isolated situation for you! I'm very happy that Louis did what needed to be done -- and give you some good old-fashioned quality customer service! Thank you for your wonderful patience and understanding!

mindys75
1 review
1 helpful vote
August 18th, 2020
Verified purchase

I had a missing item in last week's shipping, not a big deal but wanted to know if I could get credit (or at least inform you all of the error). Christopher was very helpful and secured a credit immediately and also answered a question about when my favorite meal would be available again (Pork Cubano Bowl). The experience was fast, Christopher was friendly and apologetic. Great service. (Please bring back that bowl!) :)

meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Hi Mindy, thanks for sharing your remarkable customer service experience with us! I'm extremely delighted to hear that Christopher was able to efficiently assist you with your concern. We're known on bringing back old faves, so just be on the lookout!

tamaram198
1 review
0 helpful votes
October 22nd, 2020
Verified purchase

Pretty good experience. Liked all the food, except the Steak Peppercorn--too grisly. Wish they had the chicken bowl they showed on commercial, with several sides(like black beans and corn, etc...) I am unable to financially afford Freshly at this time. But, would be interested possibly doing so in the future. By the way, Csy, the agent who helped me to cancel my subscription was quite quick and cordial.
Tamara

meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Hello Tamara!

I appreciate you sending us this valued feedback! This will be surely passed along to our chefs as we continue to better our meals! I'm also happy that Csy was able to be a great assistance to you - I'll give her a big shout-out for the job well done!

kathym904
1 review
1 helpful vote
June 4th, 2020
Verified purchase

I love your meals and find that I feel better when eating them. My skin has even improved. I would love to see more shrimp/fish options, although I know these can be more expensive to source. I'm also a Freshly Plus member, and I love that option. For me, paying a one-time fee, then lower costs week-to-week is ideal, and really makes the price/meal worth it. Thanks for providing such a great service!

renzod8
Renzo D. – Freshly Rep

Hi Kathy, thank you so much for rating us! I'm happy to hear that our meals were able to have a positive effect on your health, and I hope you'll continue to enjoy! Thanks for being part of the Freshly fam!

michailm4
1 review
0 helpful votes
June 8th, 2020
Verified purchase

You guys did not disappoint. I heard that Freshly is a good service overall, but oh my god I can't believe how much time I'm saving throughout the day for meal preparation. On top of that, the quality of the meals is very good, and I love the fact that they go bad pretty soon because this tells me they are indeed made with pure, not processed ingredients. It was very helpful to have this option available, especially during quarantine times. Keep it up and hats off to your chefs and everybody that is involved

meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Thank you so much for taking the time to share your experience and giving your review with us, Michail! I'm so grateful to hear our meals were able to impress and our service is a great fit for you. It's our pleasure to cook for you!

marciag87
1 review
0 helpful votes
May 31st, 2020
Verified purchase

I'm single & I work late. Cooking dinner when I don't leave work til 6:30-7:00p has become a hassle & I usually end up stopping for fast food. I wanted a healthier alternative. Freshly to the rescue! It's perfectly tasty & nutritious! I'm saving money & calories by not eating out every night. It's a mental relief not to be worried about "what's for dinner". Throughly enjoying this experience at this time of my life.

courtneyk191
1 review
0 helpful votes
March 28th, 2020
Verified purchase

As someone with a busy schedule and lack of time to cook proper meals every night, I find myself relying on meals like pasta on a daily basis because they're cheap and easy. Enter Freshly. Now I have balanced meals that are exciting and new and delicious. It works with my busy lifestyle and helps ensure I'm getting more of the nutrients and protein I need. The food is affordable and delicious and I've referred so many friends and we're all hooked. I look forward to my dinner every night!

Service
Value
Shipping
Quality
karin30
1 review
0 helpful votes
December 7th, 2020

I have been enjoying Freshly meals for at least 2 years now, and the quality is excellent! Tasty, healthy, fresh ingredients. Recently I had received an incorrect shipment, so I contacted customer service and worked with Alex F. Online. He was very professional and kind, and he was able to resolve the problem very quickly. It's rare to find this caliber of customer service these days. I'm very impressed with everything about this company, and I highly recommend them!

meganm84
Megan M. – Freshly Rep

Thank you so much for your amazing review, Kari! We love to make things right and better for our customers! I'm overjoyed to hear Alex was an excellent help, and of course, I'll be sure to share with him your appreciation! Cheers to many more years with you, Freshly fam!

Q&A (125)

Answer:

Hi Marc, Thanks for your inquiry! At this time we change one meal per week, typically. We will either remove an item and replace with something new, update the recipe on a current item or just add an item without removing one. As we continue to grow we will have plans to offer even more variety as well!

By Megan M.,
Answer:

Hi Steven, Thank you for your interest in Freshly! We are a weekly subscription service, so you would be charged for, and delivered meals on a weekly basis. However, you can select to skip weeks, or cancel your subscription at anytime! These changes would just need to be made prior to your weekly deadline, which is outlined in your Welcome Email, Reminder Emails, and in your Meal Planner. I hope this helps!

By Megan M.,
Answer:

Our meals are prepared and shipped out from our kitchen in Phoenix.:-) For Arizona deliveries we use FedEx.

By Jashana C.
Answer:

The delivery window they give us is between 9am and 9pm. We package the meals to be safe for 2 days transit time, plus safe to sit outside for up to 12 hours upon delivery.:-)

By Jashana C.
Answer:

Hi Nancy! We do not cook meals based on other programs' guidelines at this time. We're not overly concerned with calorie counts, but more concerned with where calories come from. Our meals are generally high protein, high healthy fat, low carb, low sugar. We use unprocessed ingredients free from hormones or added sugars, and never use chemical preservatives. Please let me know if I can answer any other questions at this time!

By Jashana C.
Answer:

You can go on the app or online to their website. Nutritional info and ingredients are extremely well documented.

By gene c.
See more answers (4)
Answer:

I've been getting mine in on time, but I assume as with all packages going through USPS, UPS, and FedEx right now, things have been backed up since COVID and only getting worse. So it's not Freshly's fault even if they aren't delivered on time.

By Carrie S.
See more answers (3)
Answer:

Hi Jim, Thanks for reaching out, and for your question! I'd be happy to help. All of our meals are portioned for one person! On average, the portion sizes are 12-15 ounces. I hope this helps, Jim, and please feel free to reach out if any questions come up!

By Megan M.,
See more answers (3)
Answer:

You could check the UPS website for alternate drop-off sites. Some stores will accept packages from UPS, and you just go in and show your ID, sign for it, and pick it up at no charge. If you have Walgreens stores in your area, or even a UPS store nearby, that might be a safe way to receive your deliveries.

By Kari N.
See more answers (3)
Answer:

Lisa, It definitely depends on your body composition as well as what you might be eating and drinking outside of our meals. :) We've had customer experience significant weight loss, while others kind of just maintain. If you have a decent amount of weight to lose, and you stick to the high protein, high healthy fat, low carb, low sugar nutritional plan that our meals follow, you could easily lose 10-25 pounds in about 3-4 weeks. Again, it all depends! :)

By Jashana C.
See more answers (3)

Can’t see your question? Ask to get answers from the Freshly staff and other customers.

Posting guidelines
Typical questions asked:
  • How long does shipping take?
  • What is the return policy?
  • Where is the company located?

Sitejabber for Business

Gain trust and grow your business with customer reviews

About the business

Healthy, gourmet, chef prepared meals delivered to your door.

How Freshly Works:

1 - Choose Your Meals. You pick your meals from our constantly rotating weekly menu of more than 30 different gluten-free options.

2 - No Shopping, Cooking Or Cleaning. Our chefs take care of everything for you. From perfecting the meals on your weekly menu to shopping for the finest, all-natural ingredients they can find.

3 - Delivered To Your Door. All of your meals are prepared and cooked by our chefs and delivered fresh (never frozen).

4 - Heat & Enjoy. Our fully prepared, healthy meals are ready in under 2 minutes. The only thing you need to do is enjoy.

Company Representative

meganm84
Megan M.
Typically responds within 8 hours

How do I know I can trust these reviews about Freshly?

  • Sitejabber’s sole mission is to increase online transparency for consumers and businesses
  • Sitejabber has helped over 100M consumers make better purchasing decisions online
  • Suspicious reviews are flagged by our algorithms, moderators, and community members

See reviews as you browse with our Firefox extension

4.7
7,555 reviews
Have a question about Freshly?