• Bookmark

    MDG

Ratings On Other Platforms

Trustpilot
3.9 / 5
ResellerRatings
4.3 / 5
Corporate Values

Overview

MDG has a consumer rating of 4.25 stars from 5,203 reviews indicating that most customers are generally satisfied with their purchases. Consumers satisfied with MDG most frequently mention customer service, fast delivery and payment plan.MDG ranks 4th among Electronics sites.

  • Service
    210
  • Value
    200
  • Shipping
    197
  • Returns
    102
  • Quality
    184

This company responds to reviews on average within 7 days

Positive reviews (last 12 months): 13.2%
Positive
7
Neutral
0
Negative
46
View ratings trends
96
See all photos

What reviewers want you to know

Positive highlights

  • Love the company, customer service is great, and they willingly work with you to make things easy for you.
  • My orders was delivered on time, the price is okay on the wallet plus the payment plan make it easier

Critical highlights

  • I placed the order, they took out my money from my bank account and then cancelled order with no notice or reason.
How would you rate MDG?
Top Positive Review

“Very Pleased”

Brandyn D.
1/13/20

I haven't received my product yet (will be here in 2 days), but as far as the customer service experience, it was phenomenal. The APR is fairly high, but I wasn't expecting much less due to the fact they accept low credit scores. It's a good way to finance something that you want/need, without having past mistakes fall heavy on their decision to finance you or not. I give this company 5 stars for being so loyal and helpful during the process.

See positive reviews
Top Critical Review

“Sad, but true”

Sasha-Lee F.
8/26/20

Response from the company as a whole is lacking. Have asked several times what the total would be to pay off the debt with zero response to this specific debt. Lost my job due to COVID and was met with zero helpful alternatives to defer payment in my time of need. Despite my perfect record with payments prior to this time. Unless you are desperate for poor quality furniture at horrendous interest rates, i would absolutely avoid at all costs.

See critical reviews

Reviews (5,203)

Rating

Timeframe

Other

Reviews that mention popular keywords

customer service (958) payment plan (95) bank account (49) quality products (31) verification process (36)
sashaleef
2 reviews
12 helpful votes
August 26th, 2020

Response from the company as a whole is lacking. Have asked several times what the total would be to pay off the debt with zero response to this specific debt. Lost my job due to COVID and was met with zero helpful alternatives to defer payment in my time of need. Despite my perfect record with payments prior to this time. Unless you are desperate for poor quality furniture at horrendous interest rates, i would absolutely avoid at all costs.

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thanks for the review! We're sorry to hear about your disappointment. We do have a payment relief program and you can follow up by contacting our finance department at 1-800-906-0976 x 340. Additionally, Defer Payment Option is available online in your MDG Account. If you decide to use this feature, the payment will be moved to the end of your payment plan.

javonc6
1 review
0 helpful votes
February 18th, 2022

This place is a scam and Don't make the same mistakes I did and order from them. They will rob with over priced cheap $#*! that you could get for half the price. Their customer service is terrible none of them speaks good English. And they play so many games so guys please don't do it.And they wouldn't let me give 0 stars because that's what they deserve.

Tip for consumers:
Don't Do It Ever it's not worth it.

Products used:
I bought a Asus laptop a couch set and an Xbox and I've paid all of my payments and they treat you like straight

Service
Value
Shipping
Quality
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

We're so sorry to hear about your negative experience, Javon! We work really hard to offer the best to all customers and would love to learn more about your experience. Please send us your order ID at ivanav@mdg.com so that we can locate the account & make things right. Looking forward to hearing from you soon.

derekg70
3 reviews
37 helpful votes
May 15th, 2020

First off the customer service is horrible they do not speak English and they are very rude to anyone calling from the United states. Second they quote you one price and then add on extra intrest charges on there own. I am actually hiring a lawyer because of the illegal charges they decide to take. They take advantage of having your bank account by adding extra charges never quoted on the original purchase price.

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you for the review! We work really hard to offer the best service and we're so sorry to hear that we didn't hit the mark for you.
Interest is based on your credit assessment and different for everyone. The faster the balance decreases the less interest you pay. You can make extra payments, or pay in full anytime without the penalties. Furthermore, we take the payments directly from your account via pre-authorized payments and they follow the payment schedule you confirmed before shipping. Please reach us at 1-800-906-0976 x 340 and we'd be happy to provide you with full payment history from day one until now.

wendim34
1 review
3 helpful votes
July 15th, 2021

I have been dealing with mdg for a little over a year now and since my account balance has never changed, when asked about this they say I've missed 8 payments. Not true. This whole time that I've done business with them my account balance has never ever differed. Not to mention if you do the math for a game console with their interest rate you'll be paying for two consoles after your done. If they're going to charge that much interest for their items it should at least be helping build your credit rating but it isn't.

Tip for consumers:
Don’t just walk away.

Products used:
Couches they don’t accept returns so they want you to continue paying for poorly made furniture even tho you pay for their warranty.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you for your feedback! We would be happy to look into this issue and provide you with more details, Wendi! Please send us your order ID number to ivanav@mdg.com so we can locate the account and investigate further.
As for the interest rate, it is based on your credit assessment and is different for everyone. The faster the balance decreases, the less interest you pay and the more money you can save. In addition, all payments are reported as long as we have your social insurance number on file. Email us your account details or call us at 1-800-906-0975 ext. 370 and we will be happy to review this for you.

michaelb6119
1 review
3 helpful votes
April 29th, 2021

The customer service is awful
The customer service is awful, you say you're having trouble with COVID they don't care. It took me 4 months to get on a payment plan. After reporting it late and apparently they can't do anything. Bunch of crooks don't recommend using them. No one speaks English well and it's just awful. I'm so close to saying come pick up your stuff and get off my account. And I hope you guys read this I'll be posting it on fb to. Terrible service if I could give it a zero star I would.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

We are sorry to hear that we did not meet your expectations, Michael! All payments are automatically deducted from your account and follow your confirmed payment plan. If you need to move your payment, you need to do so at least 2-3 business days prior to the payment due date or your bank will charge you a late fee. If you're affected by Covid-19, we have a payment relief program and you can activate your ProtectLine Account Protection benefits. Please reach our Customer Care Agents at 1-800-906-0975 x 370 or by email at finance@mgd.com so that we can follow up.

brandynd
1 review
15 helpful votes
January 13th, 2020
Verified purchase

I haven't received my product yet (will be here in 2 days), but as far as the customer service experience, it was phenomenal. The APR is fairly high, but I wasn't expecting much less due to the fact they accept low credit scores. It's a good way to finance something that you want/need, without having past mistakes fall heavy on their decision to finance you or not. I give this company 5 stars for being so loyal and helpful during the process.

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thanks for taking the time to share a word about us. We appreciate the confidence you have placed in us and we look forward to providing you with the best possible service in the future.

brucem469
1 review
9 helpful votes
October 6th, 2020

Had 2 accounts at one time. Paid the first one to term. Than looking to see how much many more payments were left. Got a surprise I had 1001 payments left on a 716.00 order. Find out why they had me pay 16.01 for almost a year. When the contract was made I would pay little over 900.00 for it. Now I will be paying over 1100 for a 716.00. Will no longer do business. They expect the customer to pay for there mess up. So dont do it

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thanks for the review, Bruce! All your payments are taken automatically from your account and follow the payment plan you confirmed with our verification department. Nothing is hidden. You can check your payment history, balance etc online, through your MDG account. Furthermore, MDG carries an open term loan, which means you can pay minimum payments, make extra payments, increase your payment or pay your balance in full anytime.
The best would be to contact our Finance department at 1-800-906-0975 x 340 so that we can locate the account and go through it together.

crystalk95
1 review
16 helpful votes
March 8th, 2020

I just want to take a moment and say Thank you to MDG and staff. I greatly appreciate all your help and service.
My son was Very happy to get his new PS4 for his birthday.
My husband is very happy with his new computer.
We just received our new tv, that took some adjustment.
We had a 50 " Samsung that is 11 years old. And our new tv is a 50" 4 HD Samsung. Smart tv. They are both 50 " but the new one seems smaller. But we are happy with it.

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you so much for taking the time to share a word about us. We really appreciate your business. Enjoy all your items and please visit us again in the future. We hope to serve you for many years to come.

hithanuep
1 review
10 helpful votes
July 8th, 2020

My sales rep was awesome. I was getting upset about what was needed from me(no fault of Raymond) he remained calm and collected and talked me through the whole process. I greatly appreciate him.

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thanks so much! Your satisfaction is our top concern and Raymont will be happy to hear your kind words. Enjoy your new purchase and please let us know if we can help you in the future.

jarretk2
1 review
2 helpful votes
September 15th, 2021

Omg. Such a very terrible experience over the phone today. The finance department is so very unprofessional. They speak over you continuously and because you choose not to provide a DOB over the phone. They disconnect the call twice. Agents are extremely rude. I requested a supervisor or manager and the guy keep on saying there's non. Am the only one here. Like really? I just want to pay off my account and never deal with them again

Products used:
Tv, mattress

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you for your review. We're sorry to hear you had a frustrating experience, but really appreciate you bringing this issue to our attention. We would like the opportunity to talk and investigate your feedback further. Please send us your order ID number at ivanav@mdg.com so that we can locate the account. Looking forward to hearing from you soon.

barrettj3
1 review
31 helpful votes
January 16th, 2020

Mdg has terrible service, they wasted my time for several days and then they canceled my order after the funds for the down payment cleared successfully from my account because of a mistake they made. The account we originally had on file couldn't make ACH Transactions so we changed it to one that could and I was told everything was successful and I'd be receiving my order within 2 weeks. Not only did they cancel my order but they never reached out to me. I would highly recommend avoid doing business with mdg.

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thanks for the feedback! We're sorry if the process didn't work for you. Your satisfaction is our top concern and we're sorry if we failed.
We've located the account and looks like the payment did not clear. That's why the order is cancelled. You can give us a call anytime and we'll provide you with more details.

wessh
1 review
4 helpful votes
August 13th, 2020

I work 12-14 hours a day. They call me over and over while I am working even after I have answered and explained that they need to call later. If I don't answer I get a voice message from a woman whom I can hardly understand due to her accent, and she sounds painfully bored.
Maybe add something with a "best time to call". And also, why on earth would a company ask for my online banking username and password? Seems odd.

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thanks for the review and we are sorry to hear about the level of service you received. Your banking information, as well as your income, must be verified. You can complete the banking verification online or provide a bank statement for review. Please email us your order ID number at ivanav@mdg.com so that we can locate the account and follow up accordingly.

brittanyns
1 review
0 helpful votes
February 18th, 2022

I would highly recommend this company fast to get approved a d payments are affordable great customer service. And I am very happy with are 65 inch TV and ps5 combo we really do enjoy it.we have not had one issue with mdg. Will use them again

Tip for consumers:
They are very helpful and take care of there customers

Products used:
We orders the 65 inch TV and the ps5 and we have had no issues and we didn't have to return any thing

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you so much for taking the time to share your experience, Brittany! Hearing that we were able to provide you with such a positive experience is the best thing we could hope for. We're here for you anytime.

tammyc747
1 review
0 helpful votes
March 14th, 2022

I had move to Lethbridge 3 months ago. My laptop blow up and I was going to order one from them, Will follow all their steps and when I when to verify who I was found out someone I don't know didn't pay for his items. So they told me until I pay for his stuff they will not send me my order. Like how rude and nice way to scam someone. I have reported them for this scam. Please be careful and find a company that will take care of you

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you for your feedback, Tammy! Please send us your order ID number at ivanav@mdg.com so that we can locate the account and learn more about your experience. Looking forward to hearing from you soon.

annag624
1 review
5 helpful votes
February 6th, 2021
Verified purchase

I PURCHASED A TV FOR $2500 IN DECEMBER 2019. I PAY $121.00 A MONTH, MY BALANCE AS OF TODAY (2/6/21) IS SHOWING $2134. 15, WITH 25 REMAINING PAYMENTSI HAVE CALLED SEVERAL TIMES TO ADDRESS THIS ISSUES, I CAN HARDLY UNDERSTAND THE REPS. THIS IS THE WORST EXPERIENCE I HAVE EVER HAD WITH A COMPANY BEFORE! I AM ONE DISAPPOINTED AND DISSATISFIED CUSTOMER!

Tip for consumers:
BEWARE!!!

Products used:
Television

Service
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thanks for the review, Anna! We're sorry to hear you're not satisfied with our services. Since you're financing, there is interest to be considered, plus, you have fees for Club Membership and Protect Line. As per your request, they are terminated, and from now on, the bigger part of your payment will go towards your balance. MDG also carries an open term contract which means you can make extra payments, increase your payment plan or pay off your balance anytime. This way, you'll save on interest. We've emailed you your contract, MDG Club and Protect Line documents for review. If you have additional concerns, you can contact us at 1-800-906-0975 x 370 and we'll go through it together for your peace of mind.

francish58
1 review
14 helpful votes
January 20th, 2020
Verified purchase

Mr. Ed Santic is one of the most helpful and attentive sales representative I've ever encountered. He stood by and helped me overcome hurdle after hurdle to get all of my ducks in a row and get this off the ground. The kids absolutely love the products, which are of very good quality.
My thanks again to Ed Santic <*******@mdg.com>, without whom I would have abandoned this purchase all together.

Service
Value
Shipping
Quality
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you so much for your kind words. Your loyalty as a customer is greatly appreciated. You’re right, Ed is always going above and beyond. We’ll be sure to share your compliments with him!

bc235
1 review
0 helpful votes
June 16th, 2021
Verified purchase

Paid my balance last week, and today I was still charged a scheduled payment. Now it looks like I have to wait 5 days for that to clean before they process refund which will take another 5 days, I needed that money and now they have really left me in a bad position, all because I paid my balance off early

Tip for consumers:
After this experience I would never use again. You are better off just trying to save the money, or try to borrow from gopeer, far less interest rates

Products used:
TV and Couch

Service
Value
Shipping
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you for your review and we are extremely sorry for the inconvenience, Brant! When your payment was deducted and processed, your balance was not paid in full. We will review the account and as soon as we receive bank confirmation, the additional payment will be refunded. If there is anything else, please call us at 1-800-906-0976 x 370.

donaldw495
1 review
8 helpful votes
October 8th, 2020

I've paid Thousands of dollars for $1200. 00 laptop. Still paying!
I can't get them to stop taking my money, or they threaten to put me through the credit bureau.
Years ago. (At least 3, maybe 4!).
I missed a couple payments. I told them don't try to take money out of my bank mid-month, because there isn't any there. Just charge me a late payment fee and add to the end of my contract.
That's exactly what they would do though. Just do they could charge me NSF fee's, and whatever other fee's their lawyers can find a name for.
Of course my bank charged me NSF fee's as well.
I spoke to an East Indian guy this spring and he said..."Don't worry, you won't have to pay past November".
Now I see they've scheduled the next 5 months of more payments through my bank.

You know what they want?
More and more and more!
It's never going to stop.

Don't do it you'll regret it!
Donny Weedmark

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you for your review! We're sorry to hear we didn't meet your expectations. All payments are taken automatically from your account and follow your scheduled payment plan.
If you need to make the arrangements to your account, please contact our Finance department at 1-800-906-0975 x 340 at least 2-3 business days before the payment due date. Furthermore, you can now manage your MDG account completely online, by using features available under My Payments tab. You can give us a call and we'll review your account accordingly.

michelec400
1 review
3 helpful votes
December 16th, 2020

This is the worst possible company. Sent in all the info and was approved, submitted payment and was asked to let them know if payment went through did that. Was then asked to submit that it came from my checking account did that but they asked for the impossible and nothing was ever good enough. Maria and the rest had horrible English they were rude and would hang up on you and wouldn't transfer you when asked. I would not do any business with them.

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thanks for the feedback! We work really hard to offer the best service and we apologize for the level of service you received. We have reviewed the file and it appears as though the agents simply required some additional information. We do this for security purposes and there is a reason behind every request. Income needs to be verified so that we can set up a customized payment plan with the customer, and our terms and conditions state that we may ask for more detail at any time. Information is not requested with the intent to cause such frustrations, and we do apologize. Please understand that we are an online-only company and we must take precautions when lending to prospective customers as it is different from financing done physically in person.

jennym522
1 review
0 helpful votes
December 2nd, 2021

I started the process to do this and the person who helped me was hard to understand, rude and every other day he needed some different information I went back and forth for weeks with them and I ended up saying I don't even wanna start business. I'm glad I chose not to. If I can rate this a negative stars I would.

Service
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thanks for your review, Jenny! We’re sorry you had a bad experience. Please understand that there is a reason behind every request and we may request additional documents at any time. Being a financing company we must take precautions when lending to prospective customers. In order to provide you with more details, please send us your order ID number at ivanav@mdg.com so that we can locate the account & look into this further. Hope to hear from you soon.

tedl150
1 review
0 helpful votes
February 4th, 2022

Company seems fine. You get what you ordered at q huge mark up but that's the deal for small over time payments. BUT the customer service is horrible if you ever have to call in. For the love of your mental health use the online services or don't bother with the company at all because talking to a person in their customer service department is like bashing your head off a brick wall, only difference is when bashing your head you get results.

Tip for consumers:
Don't bother. Waste of money waste of time and horrible customer care like the worst I have ever had. Be more enjoyable to remove your own limbs with a bent spoon then talk to them on the phone.

Products used:
Electronics

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you for your comment, Ted! We're sorry to hear about your experience and the level of service provided by our staff. With millions of satisfied customers, we would love to learn more about your experience so we can improve our services. You can send us your order number to ivanav@mdg.com and we'll make sure to look into it further.

amandas670
1 review
2 helpful votes
January 11th, 2020
Verified purchase

When I started the ordering process on December 9th I was hopeful that it would be here around Christmas time. Unfortunately the price inflation and the lengthy process will most certainly prevent me from ordering with MDG again. My order was not shipped out until January 6th and still hasn't arrived so I can not comment on the quality of the product.

However the customer service has beed good for the most part.

donalds773
1 review
2 helpful votes
December 9th, 2020

I recieved my gamming laptop about 3 weeks ago, I love this company so much, and I am glad they gave me a chance to own this laptop. Anyone who is writing negative reviews especially about raising their payments, look at it like this when you finance a house, car or have a credit card, you miss payments the interest goes up, hence higher cost, just common sense.
Thank You All.

Donald Smouse

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you so much for your kind words! Hearing that you had such a positive experience is the best thing we could hope for. Enjoy your new laptop and please let us know if we can help in the future. We hope to continue this relationship for many years to come.

robertam178
1 review
2 helpful votes
December 1st, 2020

I've been calling for over 3 weeks talking with Stephan and all he did was give me the run a round saying this is incomplete and that is incomplete never calling my phone number and saying anything and every time I called it was always some wrong with my paper work.
I give up it don't take all of that to purchase anything in this world. Your the reason Stephan that I don't want anything from this company poor customer service

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you for your review. We're so sorry to hear about the level of service you received. We work so hard to offer the best and would be happy to investigate this further and help you complete the steps. Can you please send us your order ID number at ivanav@mdg.com so that we can locate the account? Looking forward to hearing from you soon and earning back your business.

nicholasr447
1 review
6 helpful votes
July 23rd, 2020

Endlessly searching on Google of course, I came across this company. So, I decided to check it out. The application process was simple. They cut all the bull$#*! out, and you know your answer on the spot. Excellent customer service, excellent products/prices. People, there is a reason your interest is high. Look at your credit score. Be thankful you are getting credit in the first place ;). A+++

ivanav7
Ivana V. – MDG Rep

Thank you so much for your review and for giving us a chance! Our main goal is your satisfaction and looks like we achieved that goal with you. Please do not hesitate to let us know if we can help you in the future.

Q&A (258)

Question:

Is shipping free?

Answer:

Nope. On a PS4 or Xbox it's 75.00. Make sure you check the documents they send for all the charges.

By D W.
See more answers (3)
Answer:

I was call saturday by this Ivan guy he claimed I didn't add a SSN when I filled out my application. An he requires for me to send him a picture of my SS card. Thats bull I was approved for 1200. 00 line of credit. In order to get approved for any kind of credit u must give ur SSN which I did. Their web page is in need of maintain. It has bugs. Big Bugs. Lol

By Mario L.
See more answers (4)
Answer:

Hello, We normally ship after the first payment is verified.

By Meghana B.
See more answers (2)
Answer:

Hi, We will ship as soon as we verify the information your provided when you applied and weve received your first payment.

By MDG O.,
See more answers (2)
Answer:

Hello, All items are covered by the manufacturer's warranty (one year) and you can add a 2 and 3 year extended warranty. If something needs to be fixed, you can call us at 1-800-906-0976 ext. 352 and one of the agents will assist you.

By Ivana V.
Answer:

Hi, Ola. To avoid sharing personal information on a public forum, I invite you to contact our sales department at 1-800-906-0976 x 356 (Canada) or x 357 (USA) to have our sales process explained to you in further detail.

By MDG O.,
Answer:

Had anyone ordered a TV from them if so how long did it take

By Antonio l.
See more answers (7)
Answer:

Very good company i have been with them 5 years and as for as interest rate they help people that cant get nice things any where else they take a huge risk make your payments on time and it could open a whole new world for you i started with them and i will not buy any where else my credit has improved greatly but mdg earned my trust! Not many companies left that can do that. MDG is a very good company that will bend over backwards for you.

By Preston O.
See more answers (4)
Answer:

Was never vcd told. Read it in one of their bvb reviews.

By Marie D.
See more answers (2)
Answer:

Mgd.com fill out application and get a reply with in mins

By Calai R.
See more answers (2)

Can’t see your question? Ask to get answers from the MDG staff and other customers.

Posting guidelines
Typical questions asked:
  • How long does shipping take?
  • What is the return policy?
  • Where is the company located?

Sitejabber for Business

Gain trust and grow your business with customer reviews

About the business

MDG consumer financing programs are the best financing options for Laptops, Tablets, Desktop Computers, HDTVs, Electronics, Furniture, Mattresses, and Appliances in North America.

Company Representative

annedream
MDG O.
Typically responds within 7 days

How do I know I can trust these reviews about MDG?

  • Sitejabber’s sole mission is to increase online transparency for consumers and businesses
  • Sitejabber has helped over 100M consumers make better purchasing decisions online
  • Suspicious reviews are flagged by our algorithms, moderators, and community members

See reviews as you browse with our Firefox extension

4.3
5,092 reviews
Have a question about MDG?