• Bookmark

    SHEIN

Ratings On Other Platforms

Trustpilot
4 / 5
Reviews.io
2.1 / 5
Corporate Values

Overview

SHEIN has a consumer rating of 2.83 stars from 3,760 reviews indicating that most customers are generally dissatisfied with their purchases. Consumers complaining about SHEIN most frequently mention customer service, tracking number and credit card problems.SHEIN ranks 49th among Women's Clothing sites.

  • Service
    871
  • Value
    825
  • Shipping
    871
  • Returns
    601
  • Quality
    792

This company responds to reviews on average within 5 days

Positive reviews (last 12 months): 5.3%
Positive
17
Neutral
18
Negative
285
View ratings trends
494
See all photos

What reviewers want you to know

Positive highlights

  • The whole shopping experience was really really good.
  • They have quality products but my girlfriend really loves their dresses.

Critical highlights

  • Terrible customer service... You cannot speak to anyone!
  • I tried the customer service phone number and it just says call failed.
How would you rate SHEIN?
Top Positive Review

“My Shein Review”

Megan F.
7/31/20

I love shopping at Shein, I have only ever had to return one item to them before due to it being a bit small. I have ordered numerous items from them including shoes, clothes, fashion jewelry and hair accessories and I have never had any issues with the website. Delivery's and refunds have always been processed quickly as well considering they are not based in England and come from quite a distance away. Their clothes are such good quality for the price also and always fit amazingly. I have spent hundreds on Shein now and refuse to shop anywhere else. I love their app also, it shows previous buyers reviews under each item which helps you make a better decision on it before buying. You can earn points to take money off orders too by checking in each day, buying stuff and reviewing products you buy. I like that they do coupons and discounts every so often too. Love love love Shein!

See positive reviews
Top Critical Review

“Never Received Order”

P G.
5/24/20

By far the worst site in History. Placed a order April 23,2020. Supposedly shipped May 10,2020 today is now May 24,2020 and I still haven't received my package from California. FedEx says they don't have it. I have received other packages from China that I ordered after this. Full of $#*! website. Never again! Customer Service only apologizes and give you a standard message that doesn't even go with you email you sent. It seems they can't read English. I wish I could give no stars because 1 is to many.

See critical reviews

Reviews (3,760)

Rating

Timeframe

Other

Reviews that mention popular keywords

customer service (662) phone number (66) return label (43) credit card (71) post office (36) shopping experience (50) quality products (22) product quality (20) delivery time (32) lace dress (21)
pg291
1 review
165 helpful votes
May 24th, 2020

By far the worst site in History. Placed a order April 23,2020. Supposedly shipped May 10,2020 today is now May 24,2020 and I still haven't received my package from California. FedEx says they don't have it. I have received other packages from China that I ordered after this. Full of $#*! website. Never again! Customer Service only apologizes and give you a standard message that doesn't even go with you email you sent. It seems they can't read English. I wish I could give no stars because 1 is to many.

lorib690
1 review
81 helpful votes
January 20th, 2021

Worst experience ever... I placed an order in October 2020(for Christmas) received the wrong order in November (all size xs plus they are items that I never ordered) I am having the worst experience trying to return the product and get my money back ( still emailing today Dec 21) Shein keeps sending me an incorrect label that will not scan at my post office? Therefore I am unable to return it or get my money back ( over $50).
Frustrated!

annp470
1 review
11 helpful votes
November 20th, 2021
Verified purchase

The only available USA phone number has NOT been set up?! Trying to deal with their customer service in CHINA is most frustrating and a complete waste of time. After the "chat" they always stated "issue solved" but NOT at all. Trying to request a change of address took 12 chats to no avail. They kept saying info "updated" but never gave permission to delivery company to change the address. Will never order from them again even though the prices are great!

mollym16
molly m. – SHEIN Rep

Hello, sorry for any inconvenience. For better service, we suggest you contact our customer service through the link below: https://sourl.cn/AVmS3g.
We'll offer a proper solution for you asap. Thank you and have a nice day! ❤️

nonkst
1 review
123 helpful votes
February 21st, 2020

I ordered on Shein and asked my colleagues to join in as it was a site that looked like it had decent clothing, the four of us selected items so we could split delivery cost if needs be. SInce I ordered and tried tracking the order it keeps saying processing order and this is 20 something days back its been almost whole month now waiting on this order with no update. Till this day order is still being processed.

deboraht372
1 review
39 helpful votes
August 12th, 2020

They do not package their clothing appropriately for shipping through USPS. Both my dresses had slits cut in them from what looked to be a box cutter. I didn't notice the second one was damaged until my boss pointed it out at work. Very embarrassing. Shein reimbursed me for the first one immediately. The second one that was delivered in the same packaging they made me ship back. Unless they improve their packaging, I will not purchase clothing from them again online.

johnd5104
1 review
76 helpful votes
June 28th, 2021

This place stored my card info and then my card was fraudulently used from Manila Philippines. Its 100% this site! Beware this place will $#*!ing steal your hard earned money! I ordered something from my kid over a month ago and also never received anything! They keep your numbers and then charge your card. I'm going to do whatever I can to shut this place down... thief's and thieves hit my card for 18dollars real quick then 10 seconds later for 231

Tip for consumers:
They keep your card info then use it

Products used:
They keep card info and then charge your hard earned money

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
mollym16
molly m. – SHEIN Rep

Hello, sorry for any inconvenience. For better service, we suggest you contact our customer service via: https://sourl.cn/AVmS3g. Please enter【Contact Agent】and submit a ticket to us. We'll offer a proper solution for you asap. Thank you and have a nice day! ❤️

reenag6
1 review
84 helpful votes
May 29th, 2020

Horrible company. The tracking updates keep changing everyday and then suddenly disappears. I don't know what's happening with my order. It's been over 20 days and I still haven't got any updates. Worst company ever. I am still waiting on 2 orders. Don't know if they will ever arrive. I tried Shein for the first time and I am so disappointed. Shein Canada is the worst. Stay away from them. Wasted over $100. Wish I could give them a zero rating.

Tip for consumers:
Never use this site ever. Waste of money.

Products used:
Wish I could give zero stars.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
sheilac283
1 review
57 helpful votes
August 2nd, 2020

The clothes came in fairly quickly, but the items did not fit me well and were made poorly so i returned it using their return label per their return process and 3 weeks later still no refund or any type of customer service contact information that works. I'm sure others lost more than I did, I will have to try and contact my bank for an inquiry to this company and try to get my money back

haleyk43
1 review
17 helpful votes
August 3rd, 2021

Thankfully I bought a few small items instead of a large order. I heard they had low quality stuff for super cheap, so I thought I would try it out by buying a few small items like a door stopper lock and some pet items. The items came in empty boxes, packaging ripped up. Only one item made it out of five... I talked to customer service and they said they'll get back to me within a day. It's been weeks and they refused to refund me.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
mollym16
molly m. – SHEIN Rep

Hello, sorry for the inconvenience. You may contact Customer Service in SHEIN app, or simply click https://www.shein.com/robot?page=navigationBar. We'd be happy to assist you! Thank you and have a nice day!

karlaf51
1 review
51 helpful votes
June 2nd, 2020

I spent almost $100 placed my order on the 22 of May. It was supposed to arrive on June 1 but Fedex still hasn't received it. Like many of the other reviews on here the last update was Package sterilization complete and that it shipped. But Fedex still doesn't have it. Very disappointed in this company. If I spent that much it should have been shipped already and on it's way to me. Or at least let me know why it's delayed.

rs520
1 review
49 helpful votes
June 29th, 2020

This company is a complete scam. Their size guides are way off and even garments labeled with the same sizing (example medium) are not even close in actual measurements.

Have been trying to return the garbage clothing (very poor quality) for 8 weeks and even had to open a claim on the company who continues to drag their heels and not respond.

Buyer beware! Good luck trying to return something to them. You are better off flushing your money down the toilet in all honesty. Zero customer service

Tip for consumers:
Do not purchase from this company!

Products used:
All clothing did not fit and was not as described. I have included a correspondence from Shein from May 16 and have followed up 6 times with no response.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
bahai
1 review
82 helpful votes
July 3rd, 2020

They offer praying matts and have the audacity to Sell them as carpets to place inside bathrooms. Mind you, I know the difference; one has mosque minbar or Islamic holy sites woven in the center, the other is simply floral. They don't properly label it, so people will buy them as accessories for their pets to $#*! on. It's like buying a Cross to itch with your ass. Its disgusting and disrespectful.

vancek18
2 reviews
34 helpful votes
April 22nd, 2021

Ordered bathing suits and toppers from them back in March 2021. Now leaving April, their site tracking system says "in transit" since beginning of April when they took my money. Asked for a refund, they said my clothes would arrive the next day. Used the tracking # on USPS site, says no package. I'm out over $80. This is the second company to rip me off. I'm done.

Tip for consumers:
Don't!

Products used:
No products ever arrived

Service
Shipping
meganf147
1 review
33 helpful votes
July 31st, 2020

I love shopping at Shein, I have only ever had to return one item to them before due to it being a bit small. I have ordered numerous items from them including shoes, clothes, fashion jewelry and hair accessories and I have never had any issues with the website. Delivery's and refunds have always been processed quickly as well considering they are not based in England and come from quite a distance away.

Their clothes are such good quality for the price also and always fit amazingly. I have spent hundreds on Shein now and refuse to shop anywhere else. I love their app also, it shows previous buyers reviews under each item which helps you make a better decision on it before buying. You can earn points to take money off orders too by checking in each day, buying stuff and reviewing products you buy. I like that they do coupons and discounts every so often too.

Love love love Shein!

Tip for consumers:
Check the reviews underneath each item before you choose to buy, as people will post what they thought of the item e.g. sizing and quality.

Products used:
All clothes, accessories and shoes.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
timj327
1 review
7 helpful votes
September 16th, 2021
Verified purchase

My daughter ordered a bunch of things from Shein (Canadian website), fulfilled the requirement for free shipping (order was $156 CDN) but we got charged $26 for shipping, then had to pay an additional $32 CDN to the shipper (DHL) for additional duties and charges! So, I'd say anyone thinking they're getting a good deal, think again. Paying an additional ~$60 for a few pairs of jeans is a rip off. Order from a more reputable company or buy in store and save all that extra $ for hidden fees.

Tip for consumers:
Watch out for getting stuck with the full shipping price, plus additional duty fees!

Service
Value
Shipping
Quality
mollym16
molly m. – SHEIN Rep

Hello, Would you please send us an email at dispute@shein.com with sitejabber + your username on the title? Thank you and have a wonderful day!

rajum12
1 review
30 helpful votes
August 8th, 2020

One of our purchase deal was cancelled and the Refund amount of USD -714 (Indian Rupees - 49,613 Rs) - is not yet received in my bank account. Past 02 years we are chasing with the bank and also with Shein - but nothing worked. The reference no. Given by the Shein for refund is not traceable by the bank and they ask us to get the full refund details from Shein - which Shien is not providing so for. - Mani- salem, India

valinsiaj
1 review
16 helpful votes
February 5th, 2021
Verified purchase

I recently ordered from shien for the first time I absolutely love their merchandise however I never received my order from fedex whom they used to express ship my items. Long story short nothing can be done about the situation bc they marked my package delivered... Since the pandemic all of my shopping is online sad to say as much as I love their merchandise I'll never place another order just because I don't want to lose out on any more money bc of their shipping service

Tip for consumers:
Express shipping not worth it wait for your order regular mail

Products used:
None

Service
Shipping
cheln1
1 review
58 helpful votes
January 17th, 2020

I ordered several bikinis in medium [i usually wear small bottoms and medium tops]. When i opened the packaging from one of them... the string instantly fell off the ring as i picked it up... the other bikinis came so small... smaller than my hand. They are simply unwearable. I made sure to look at all of the sizing charts and reviews for them to order the right size and it was so inaccurate. Very disappointed to say the least.

ligah
1 review
3 helpful votes
November 16th, 2021
Verified purchase

Bought boots around 1 months ago. Worn them couple of times and both soles are completely cracked. Rest part of boots looks like new. Asked for refund, but I got just 60% back. That were the highest amount what shop could give me. 60% for completely broken boots?! Was shocked. I will never going to buy from this shop again.

Tip for consumers:
The highest refund will be 60% even if your item will broke completely after couple times of using.

Products used:
Boots

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
mollym16
molly m. – SHEIN Rep

Hello, sorry for any inconvenience. For better service, we suggest you contact our customer service through the link below: https://sourl.cn/AVmS3g.
We'll offer a proper solution for you asap. Thank you and have a nice day! ❤️

rossitzag
1 review
1 helpful vote
March 18th, 2022

2 stars because Shein use to be a lot cheaper $5, $6 $12 $15 for most things when I checked out 10 -13 items it use to be like $150 total (with a roughly $30 discount) but now most items are $20 - $25 minimum and 12-14 items comes out to like $350 - $400
3 stars for the quality it's 50/50 chance it will look good on you
5 starts on shipping time, order comes fast

Tip for consumers:
Look at the reviews for each item you want first to see how it really looks and the see the quality!!! very important.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
mollym16
molly m. – SHEIN Rep

Hello, sorry for the inconvenience. You may contact Customer Service in SHEIN app, or simply click https://www.shein.com/robot?page=navigationBar. We'd be happy to assist you! Thank you and have a nice day!

patriciai502
1 review
3 helpful votes
October 28th, 2021

Product was not what looked like in picture, very very hard to locate on internet to request refund. Phone number for customer service is not connected. Finally went thru PayPal and made complaint. Received a partial payment as they adjusted price of product. Withheld $1.99. No it is not a lot but principle of situation. I jumped thru every hoop to insure a refund. They have over 2000 reviews. If everyone of them were deducted 1.99 that is…almost 4000. 00 they kept. Will NEVER deal with this company again

Tip for consumers:
RUN….do not use this site…. Buy from a reputable company. Be careful, I thought I was purchasing from Amazon , this was not the case….worse return friendly I have ever come across…Also number listed on internet to contact customer service is bogus , number is not even connected

Products used:
Men’s Pajamas

Service
Value
Returns
Quality
mollym16
molly m. – SHEIN Rep

Hello, Sorry for any inconvenience. For better service, we suggest you contact our customer service through the link below: https://sourl.cn/AVmS3g
We'll offer a proper solution for you asap. Thank you and have a nice day! ❤️

jadet44
1 review
13 helpful votes
September 2nd, 2020

I ordered my items on Aug. 1,2020 and it is now Sep. 2,2020 and I have never received my items and it was supposed to arrive Aug. 19. It has been saying it's been in CA ever since Aug. 9 and no updates have been added. The customer service is horrible as well and I can't cancel my order either. Im glad I didn't spend a lot of money on this website but I'm still very disappointed.!

andreas1388
1 review
3 helpful votes
November 2nd, 2021

I have four items already in my basket for Christmas gifts. As a brand new customer, I really liked their clothing and prices. BUT I wanted to know if they have an extended return time for gifts that didn't work. For over an hour I have tried to reach them. I grew up in family retail businesses, and there is something really wrong with a company that can't be reached in any way, shape or form! Just don't go there, you'll only be frustrated.

mollym16
molly m. – SHEIN Rep

Hello, Sorry for any inconvenience. For better service, we suggest you contact our customer service through the link below: https://sourl.cn/AVmS3g
We'll offer a proper solution for you asap. Thank you and have a nice day! ❤️

marisac35
1 review
20 helpful votes
May 21st, 2020

Placed an order on April 19th, on April 29th status updated to "Order shipped!" Its now May 21st and no update. I have submitted a service request twice now and just keep getting same run around that shipping takes longer due to Covid. At this rate the items I ordered for my daughter wont even fit her by the time they get here. We will never order from here again. I was leery to begin with but my daughter talked me into it. I should have listened to my gut.

anyao3
1 review
18 helpful votes
July 10th, 2020

Update to my review: they contacted me right away after I posted my initial review only to do NOTHING. Didn't fix the issue and only reached out to make it look like they have customer service. Also a heads up the product is real bad, colors bleed, fit is off, poor quality.

I ordered a bunch of things from their website. Once I got the order I realized that the sizing is completely off. I spoke with multiple customer service reps who were not cooperative at all and didn't want to accept the return. One of them just left the conversation half way!
Final thought, I'm never shopping there again and telling all my friends so. They might have saved 20 bucks on me but they are going to lose hundreds on me spreading the word to my friends. So disappointed! Worst shopping ever!

Q&A (776)

Answer:

They ( she inside employees) asked me to change my negative comments numerous times & were more concerned with my negative review then me being unhappy with my purchase. Yes there diction is horrible & everyone I have emailed with uses the exact same diction so wouldn't surprise me if they also leave their own comments.

By Sarah L.
See more answers (13)
Answer:

Hi SHEIN takes about 2 to 3 weeks if your from the uk or USA and Ive order a few things from and the clothes are amazing Im from the uk but if youre from any where else it might take longer

By Hanah M.
See more answers (17)
Answer:

It is a hit and miss. Some items are OK but others are made by them recreating clothes from other companies and the fabrics are literally table cloths of worse. It is best to look at the photos of clothing posted by the users themselves and not she inside. I wouldn't purchase anything they add themselves. Also, to let you know how long it takes. I ordered a few items on April 15th via express shipping and they still haven't shipped them. It is JUNE! So I would save your money and shop at other sites even if they're a bit more expensive.

By Valeria C.
See more answers (13)
Answer:

I personally have only ever purchased off of their website. I got my clothes in a good period of time and sure some of the clothes didn't fit the way I needed them too but that's the risk you take buying online without trying something on. I found the clothes to be a good quality. I would compare the quality of items I received to be similar to that of like forever 21 or urban planet. No where is going to be perfect and you have to use your discretion when purchasing something. Obviously you're not going to get this intricate beautifully crafted A+++ quality item for like $13, but I would say the quality was better than I had expected given the pricing.

By Tayler H.
See more answers (14)
Answer:

It's better for you to check the measurements fir each

By Maryam a.
See more answers (8)
Answer:

My order took four to five weeks. The clothes weren't at all how they looked online either.

By Jenna B.
See more answers (13)
Answer:

Whatever you do, don't order anything from this site. The shipping took 3 weeks, even after I had paid for express shipping. Further, the items are SO CHEAP, and their return policy is so terrible, that I literally threw items out... Don't think anyone at a thrift store would even want them.

By K V.
See more answers (13)
Answer:

Yes, no phone no., bad reviews will get their attention immediately. Worst online shopping experience ever.

By Lisa C.
See more answers (13)

Can’t see your question? Ask to get answers from the SHEIN staff and other customers.

Posting guidelines
Typical questions asked:
  • How long does shipping take?
  • What is the return policy?
  • Where is the company located?

Sitejabber for Business

Gain trust and grow your business with customer reviews

About the business

SheIn.com is mainly design and produce fashion clothing for women all over the world for about 5 years. Shop for latest women\'s fashion dresses, tops, bottoms. High Quality with affordable prices.

Company Representative

mollym16
molly m.
Typically responds within 5 days

How do I know I can trust these reviews about SHEIN?

  • Sitejabber’s sole mission is to increase online transparency for consumers and businesses
  • Sitejabber has helped over 100M consumers make better purchasing decisions online
  • Suspicious reviews are flagged by our algorithms, moderators, and community members

See reviews as you browse with our Chrome extension

2.8
3,695 reviews
Have a question about SHEIN?

Related articles and tips

6 Prom Dress Disasters

Prom season is here, and you deserve to look and feel amazing for your big party! Whether you are attending prom for the first... read more